Pytania i odpowiedzi Wyślij pierwszy list za darmo

Przedstawiamy listę najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami. Odkryj zalety usługi elisty.pl

 

Najczęściej zadawane pytania

Czy treść listu musi spełniać określone wymogi?

Tak. Każdy list wysłany poprzez usługę elisty.pl musi spełniać kilka wymogów, dotyczących  pola adresowego i marginesów dokumentu. W zakładce Do pobrania” znajduje się wzór prawidłowo przygotowanego dokumentu.
Dodatkowo, aby ułatwić naszym Klientom szybkie i prawidłowe przygotowanie listu opracowaliśmy szablony listów i faktur dla najpopularniejszych programów MS Word, OpenOffice, Symfonia, Comarch Optima, które znajdziesz tutaj

Czy muszę płacić abonament za korzystanie z usługi elisty.pl?

Opłata abonamentowa może dotyczyć wyłącznie Klientów posiadających pakiet Corporate.
Pozostałe pakiety Biznes i Biznes+ są zwolnione z opłaty abonamentowej.
W zakładce oferta znajdują się informacje o dostępnych pakietach oraz usługach,
które w ramach każdego pakietu otrzymuje Klient.

Czy ktoś może przeczytać mój list?

Nie. Państwa listy trafiają do najbezpieczniejszego w Polsce centrum wydruków masowych. Właścicielem usługi elisty.pl jest firma Emerson Direct Communication Sp. z o.o. -  największy w kraju producent masowej korespondencji transakcyjnej i promocyjnej,
co gwarantuje najwyższą jakość i bezpieczeństwo przetwarzania danych. Wszystkie procesy przetwarzania danych oraz produkcji listów są realizowane wg najostrzejszych procedur certyfikowanego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001.

Czy elektroniczne przesyłanie listów jest bezpieczne?

Tak. Bardzo bezpieczne. Gwarantujemy pełne bezpieczeństwo listów przesyłanych
za pośrednictwem usługi elisty.pl.
Podczas transferu danych połączenie jest szyfrowane protokołem SSL 128-bit analogicznie jak w systemach bankowości elektronicznej.

Jak zgłosić pomysł na nową funkcjonalność usługi elisty.pl?

Nieustannie modyfikujemy usługę elisty.pl aby sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających Klientów. Jeżeli posiadacie Państwo propozycję modyfikacji istniejących funkcji serwisu lub pomysł na zupełnie nową funkcjonalność prosimy o bezpośredni kontakt z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego, który znajduje się
w zakładce kontakt, bądź bezpośrednio na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Nie otrzymałem linku aktywacyjnego podczas rejestracji konta. Co mam zrobić?

Proszę sprawdzić, czy wiadomość z linkiem aktywacyjnym nie została przeniesiona przez Twój program pocztowy do folderu Spam. Jeżeli nie, proszę:
- zainstalować aplikację elisty.pl,
- w panelu logowania w pole Nazwa użytkownika wprowadzić adres e-mail podany podczas rejestracji i kliknąć przycisk "zaloguj się"
- w kolejnym oknie, w lewym dolnym rogu, znajdzie się pytanie: "Nie doszedł link aktywacyjny?" - należy kliknąć w pytanie
- w kolejnym oknie pojawi się pole "Wyślij link aktywacyjny" - po uruchomieniu przycisku link aktywacyjny zostanie ponownie wysłany na podany przez użytkownika adres e-mail.

Jak mogę zmienić adres odbiorcy listu lub wysłać dokument bez adresu?

Skorzystaj z funkcji zmiany adresu odbiorcy listu. W tej opcji aplikacja automatycznie dołoży do Twojego listu dodatkową stronę z podanym przez Ciebie adresem.

 

Płatności i konto

Jakie formy płatności są dostępne w serwisie elisty.pl?

Formy płatności są uzależnione od wybranego pakietu.
W pakiecie Biznes możesz doładować konto, poprzez:
- płatność Dotpay
- tradycyjny przelew bankowy
W pakiecie Biznes+ i Corporate na podstawie zawartej umowy o współpracy będziesz otrzymywać co miesiąc fakturę Vat z odroczonym terminem płatności.

Jak mogę zarejestrować się w serwisie elisty.pl?

Jest to bardzo prosta operacja, która trwa zaledwie 60 sekund.
Aby dokonać rejestracji przejdź do zakładki oferta, wybierz odpowiedni dla Ciebie pakiet
i kliknij przycisk „wybieram”. System wyświetli formularz rejestracyjny, w którym należy podać wszystkie niezbędne dane – po zaakceptowaniu wprowadzonych informacji Twoje konto zostanie utworzone.

Jak mogę usunąć swoje konto?

Aby usunąć konto użytkownika, prześlij nam pisemną informację, w której podaj nazwę użytkownika, login i hasło.

Jak mogę odzyskać zapomniane hasło?

Jeżeli zapomniałeś swojego hasła, wejdź na stronę www.elisty.pl. W zakładce logowania do konta użytkownika znajdziesz link, za pomocą którego system prześle nowe hasło na Twój adres e-mail. Ze względów bezpieczeństwa otrzymasz nowe, losowo wygenerowane przez system hasło. Sugerujemy, aby po zalogowaniu Twoje hasło zostało zmienione na „własne”

Ile listów mogę wysłać?

Ile chcesz - to Ty decydujesz ile listów możesz wysłać.  Jedynym warunkiem wysyłki listów są dostępne środki na Twoim koncie, bądź dla Pakietu Biznes+ limit przyznany
w umowie.

Czy w ramach jednego przedsiębiorstwa lub działu można utworzyć wiele kont użytkowników?

Tak, pracę z wieloma kontami w ramach jednej organizacji ułatwia panel administratorski pakietu Corporate. Panel umożliwia szybkie tworzenie użytkowników w domenie, przydzielanie im indywidualnych uprawnień do poszczególnych opcji programu, oraz generowanie zbiorczego archiwum i szczegółowych statystyk dla wybranych kont użytkowników.

Czy obowiązuje minimalny okres zawarcia umowy?

Nie. To Ty decydujesz jak długo i jak często korzystasz z usługi elisty.pl
Pod koniec każdego miesiąca możesz wypowiedzieć zawartą umowę - otrzymasz wówczas fakturę za okres użytkowania konta.

Czy będąc osobą fizyczną mogę korzystać z usługi elisty.pl?

Oczywiście. Usługa elisty.pl jest adresowana do wszystkich, również do osób prywatnych.
Aby skorzystać z usługi należy zarejestrować się na stronie elisty.pl co potrwa zaledwie 60 sekund, pobrać aplikację elisty.pl i rozpocząć korzystanie z usługi.

 

Bezpieczeństwo

Z jakiego programu mogę wysyłać mój dokument do elisty.pl?

Z każdego programu, z którego można drukować dokumenty. Po zainstalowaniu aplikacji elisty.pl, drukowanie i wysyłka poprzez naszą usługę jest już dostępna.

W jakim formacie są archiwizowane moje listy?

Twoje listy są zapisywane i archiwizowane w formacie PDF. Jest to międzynarodowy standard elektronicznego przechowywania dokumentów.

Co zrobić jeśli podczas wysyłania dokumentu pojawił się błąd?

Problem z wysyłką listów poprzez usługę elisty.pl może wynikać  z wielu przyczyn – jednym z powodów może być  np. oprogramowanie z którego korzystasz.
Dlatego też  prosimy o przesłanie do nas opisu błędu, danych użytkownika oraz  oprogramowania i systemu operacyjnego z którego korzystasz, co pozwoli nam zdiagnozować i rozwiązać problem.

Co zrobić jeśli podczas instalacji aplikacji elisty.pl wystąpił błąd?

Jeżeli to możliwe to zrób zrzut ekranu, opisz błąd i mailem wyślij do nas na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Zdiagnozujemy i rozwiążemy Twój problem i skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie.

 

Na co muszę zwrócić uwagę podczas korzystania z zapory firewall lub serwera proxy?

System używa takiego samego protokołu jak systemy bankowości elektronicznej więc wszelkie zabezpieczenia nie powinny stanowić problemu, ale jeżeli wystąpią to należy umożliwić komunikację ze stroną www.elisty.pl na portach 80 oraz 443.
Jeżeli w dalszym ciągu masz problem skontaktuj się z nami.

Kto realizuje usługę elisty.pl?

Właścicielem usługi elisty.pl jest firma Emerson Direct Communication Sp. z o.o. -  największy
w kraju producent masowej korespondencji transakcyjnej i promocyjnej.
Dysponujemy najnowocześniejszym w Polsce centrum zarządzania danymi oraz korespondencją.
Jako jedyni w kraju zapewniamy pełną obsługę, która obejmuje: druk offsetowy
i cyfrowy, direct mailing, kopertowanie i dystrybucję oraz archiwizację cyfrową. Więcej informacji znajdziecie Państwo w serwisie www.emerson-dc.pl

Jakie wymagania muszę spełnić aby korzystać z usługi elisty.pl?

Aby korzystać z usługi elisty.pl niezbędne są:
- komputer z dostępem do internetu
- zarejestrowanie się na stronie www.elisty.pl
- pobranie darmowej aplikacji
- doładowanie konta

Jakie hasło powinienem ustawić i jak często je zmieniać?

W celu właściwej ochrony danych użytkowników zalecamy systematyczną zmianę hasła dostępu.
Zmiana hasła powinna być wykonywana minimum co 30 dni. Każde nowe hasło powinno różnić się od poprzedniego i zawierać conajmniej: jedną dużą literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę (dopuszczalny jest również znak _ )

Jak długo trwa instalacja aplikacji elisty.pl?

To zależy od szybkości Twojego połączenia internetowego.  Standardowo proces instalacji trwa zaledwie 3 minuty po czym system jest gotowy do wysyłki Twoich listów.

Ile kosztuje oprogramowanie?

Pobranie aplikacji elisty.pl jest całkowicie bezpłatne. Ponosisz wyłącznie opłaty
za wysyłkę listów.

Czym jest plik archiwum ZIP?

Plik archiwum ZIP zawiera wszystkie wysłane przez Ciebie listy, zapisane do pliku pdf
i maksymalnie skompresowane (spakowane), dzięki czemu zajmują mniej miejsca na dysku.

Czy mogę wysyłać listy z MacOS, Linux lub innych systemów operacyjnych?

W chwili obecnej usługa elisty.pl jest dostępna tylko dla systemów MS Windows.

Czy mogę korzystać z aplikacji elisty.pl na więcej niż jednym komputerze?

Oczywiście. Aplikację elisty.pl można zainstalować na wielu komputerach, co ułatwi korzystanie z usługi wszystkim pracownikom w Twojej firmie.

Czy jest możliwe korzystanie z interfejsu (API) w celu połączenia z serwisem elisty.pl z zewnętrznym oprogramowaniem?

Tak system elisty.pl posiada dodatkowe opcję do integracji z zewnętrznymi systemami. Skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów.

 

Produkty i rejestracja

Jak mogę zapłacić za list?

Formy płatności są uzależnione od wybranego pakietu.
W pakiecie Biznes możesz doładować konto, poprzez:
- płatność Dotpay
- tradycyjny przelew bankowy
W pakiecie Biznes+ i Corporate na podstawie zawartej umowy o współpracy będziesz otrzymywać co miesiąc fakturę Vat z odroczonym terminem płatności.

 

Ile kosztuje jeden list?

Aby dowiedzieć się ile kosztuje Twój list, skorzystaj z kalkulatora cen lub sprawdź opłatę w Cenniku znajdującym się w zakładce Kalkulator / Cennik.
Dodatkowo podczas każdej wysyłki listu system poinformuje Cię o jego koszcie.

Czy mogę zmienić mój pakiet?

Oczywiście. W każdej chwili możesz zmienić swój pakiet na wyższy, pamiętaj jednak,
iż będzie to wymagać podpisania  umowy o współpracy.

Czy mogę przetestować elisty.pl?

Oczywiście. Zarejestruj się na stronie www.elisty.pl, zainstaluj bezpłatną aplikację i już możesz wysyłać listy korzystając  z naszej usługi.  Na dobry początek współpracy otrzymasz od nas prezent - jednorazowe doładowanie Twojego konta kwotą 3 PLN.

 

Wysyłka i materiały

W jakiej formie powinien być podany adres odbiorcy?

Adres odbiorcy umieszczony na liście musi spełniać wymogi prawa pocztowego. Dwie ostatnie linie adresu muszą zawierać:
- nazwę ulicy, nr budynku / nr lokalu
- kod pocztowy, nazwę miejscowości
Aby ułatwić Państwu przygotowanie dokumentu, w zakładce Do pobrania znajduje się szablon prawidłowo zaadresowanego listu.

Na jakim papierze zostanie wydrukowany mój list?

Standardowo do wysyłki listów stosujemy papier A4 laser o gramaturze 80g.

Jakie formaty kopert są dostępne w elisty.pl?

W pakietach Biznes i Biznes+ są dostępne koperty formatu C6/5 (116x229 mm) oraz C5 (162 x 229) z oknem adresowym.
Jeżeli korzystasz z pakietu Corporate możesz nam dostarczyć własne materiały, w tym również koperty.

Jaki operator pocztowy doręczy moje listy?

Serwis elisty.pl współpracuje z wieloma operatorami pocztowymi, co pozwala nam zaoferować Klientom najkorzystniejszą na rynku ofertę cenową.

Jak wyglądają koperty, w których wysyłane są moje listy?

W standardzie wykorzystujemy białe koperty C6/5 (114x229) lub C5 (162 x 229) z oknem adresowym. Podczas produkcji, na kopercie zostaje nadrukowany adres nadawcy, który jednocześnie pełni rolę adresu do zwrotów, w przypadku gdy list nie zostanie doręczony do adresata. Jeżeli korzystasz z pakietu Corporate możesz nam dostarczyć własne materiały, w tym również koperty z kolorowym nadrukiem.

Jak mogę wysłać swój list korzystając z usługi elisty.pl?

Korzystanie z usługi elisty.pl jest bardzo proste. Warunkiem korzystania z usługi jest dokonanie rejestracji na stronie www.elisty.pl oraz doładowanie konta użytkownika. Kwota doładowania zależy od ilości listów jaką planuje wysłać użytkownik. W zakładce Kalkulator można sprawdzić całkowitą wartość kosztów planowanej wysyłki.
Następnie korzystając z programu MS Office lub Open Office należy utworzyć dokument, z paska narzędzi wybrać opcję "drukuj" a z listy dostępnych drukarek drukarkę elisty.pl. Po wskazaniu parametrów wydruku i wysyłki oraz zatwierdzeniu, list zostanie przesłany do centrum wydruków firmy Emerson Direct Communication, a następnie wydrukowany, zakopertowany i przekazany do doręczenia operatorowi pocztowemu.

Jak długo trwa wysyłka moich listów?

Listy zlecone do wysyłki do godź 16:00 zostaną przekazane do nadania operatorowi pocztowemu tego samego dnia.

Ile kartek mogę wysłać w jednej kopercie?

W standardzie do koperty C6/5 możesz zapakować maksymalnie 6 kartek dokumentów a do koperty C5 (162 x 229) od 7 do 15 kartek A4.
Podczas wysyłki aplikacja elisty.pl automatycznie weryfikuje ilość kartek i w przypadku przekroczenia dozwolonej ilości, otrzymasz ostrzeżenie o błędzie.

Gdzie mogę znaleźć wzór prawidłowo zaadresowanego listu?

Wzór prawidłowo przygotowanego listu znajduje się w zakładce „Pomoc” /Jak przygotować dokumenty

Czy serwis elisty.pl doręcza moje listy?

Nie. Doręczeniem listów do adresata zajmuje się wybrany przez serwis elisty.pl operator pocztowy.

Czy mogę zeskanować i wysłać dokument?

Tak jest to możliwe. Należy pamiętać jedynie o tym, iż każdy dokument musi posiadać adres. Aby właściwie zaadresować list należy skorzystać z funkcji zmiany adresu odbiorcy w aplikacji.

Czy mogę zadrukować list dwustronnie?

Tak, można  zadrukować list jednostronnie lub dwustronnie  - opcja do wyboru
w panelu wysyłki listu.

Czy mogę wysłać swój list również z dokumentu PDF z elektronicznym podpisem?

Aby wysłać dokument PDF, przeciągnij go myszką na ikonę programu "elisty.pl" (ikona listu na pulpicie) i puść klawisz myszy.

Czy mogę wysłać listy jako priorytetowe lub polecone?

Tak. Usługa elisty.pl oferuje kilka wariantów wysyłek pocztowych:
- listy ekonomiczne
- listy priorytetowe
- listy polecone
- listy polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

Czy mogę wysłać list korzystając z telefonu z dostępem do internetu?

Na chwilę obecną usługa wysyłki listów za pomocą telefonu komórkowego nie jest dostępna.

Czy mogę wysłać dokument PDF za pomocą Adobe Acrobat Reader?

Tak, aby wysłać dokument PDF, przeciągnij go myszką na ikonę programu "elisty.pl" (ikona listu na pulpicie) i puść klawisz myszy. Należy pamiętać aby nie wybierać opcji drukowania z poziomu Adobe Acrobet Readera, gdyż powoduje to błędy w polu adresowym korespondencji.

Czy mogę wysłać listy seryjne?

Tak. Aplikacja elisty.pl umożliwia wysyłkę listów seryjnych. W parametrach wysyłki można wybrać opcję podziału listów po stałej liczbie stron.

Czy mogę wysyłać własne ulotki?

Tak. Opcja wysyłki własnych materiałów jest dostępna w pakiecie Corporate.
Aby skorzystać z usługi należy dostarczyć nam materiały, a następnie podczas tworzenia wysyłki zaznaczyć właściwe ulotki.

Czy mogę wysyłać w listach materiały nietypowe ?

Tak. Taka opcja wysyłki materiałów nietypowych np. kart członkowskich jest dostępna
w pakiecie Corporate. Aby skorzystać z usługi należy dostarczyć nam materiały,
a następnie podczas tworzenia wysyłki zaznaczyć właściwe materiały.

Czy mogę wydrukować swój list na papierze kredowym lub innych rodzajach papieru?

W pakietach Biznes i Biznes+ jest dostępny wyłącznie standardowy papier A4 laser 80g.
Jeżeli korzystasz z pakietu Corporate możesz nam dostarczyć własne materiały, w tym również papier do wydruku listów.

Czy mogę wycofać list, który został już przesłany do elisty.pl?

Tak. Aby wycofać list z wysyłki należy:

- uruchomić aplikację elisty.pl
- przejść do zakładki Moje listy / Wysłane
- wybrać list, który zamierzamy anulować
- przejść do szczegółów listu
- wybrać opcję Anuluj wysłany List

Opcja Anulowanie listu jest aktywna tylko w dniu wysłania listu, najpóźniej do godz. 16:00. Po tym terminie anulowanie wysłanego listu nie będzie już możliwe.

 

Czy mogę użyć do wysyłki własnych kopert?

Tak. Taka opcja jest dostępna w pakiecie Corporate. Możesz nam dostarczyć własne materiały, w tym również koperty.

Czy mogę umieścić obrazek na liście?

Oczywiście. Podczas tworzenia treści listu można wstawić  w szablon listu dowolny obrazek np. logo firmy lub podpis w postaci faksymile.
Należy jedynie pamiętać, iż obrazek nie może zostać umieszczony w tzw. polach zarezerwowanych na dokumencie, czyli polu adresowym oraz strefie marginesów listu.

Czy mogę od razu wysyłać listy?

Tak. Usługa elisty.pl jest dostępna natychmiast po zakończeniu procesu rejestracji oraz doładowaniu konta. Na dobry początek współpracy, każdy zarejestrowany użytkownik otrzyma prezent od elisty.pl – jednorazowe doładowanie konta kwotą 3 PLN aby przetestować naszą usługę.

Czy adres odbiorcy jest kontrolowany przed wysyłką?

Aplikacja elisty.pl weryfikuje wyłącznie prawidłowość kodu pocztowego i nazwy miejscowości – sprawdzamy czy kod pocztowy odpowiada nazwie miejscowości zgodnie z wykazem kodów pocztowych Poczty Polskiej

 

Przetestuj elisty.pl

Zaufaj nam

Tyle listów wydrukowaliśmy i wysłaliśmy od 5.11.2001r.

Zaufało nam wiele przedsiębiorstw i instytucji.


Dowiedz się o nas więcej

Poznaj naszą ofertę

Biznes Biznes+ Corporate

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies aby zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność działania serwisu. Pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać Loginu i Hasła. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej w Polityce cookies

Informujemy, iż z dniem 24.02.2014r. ulegnie zmianie Regulamin serwisu elisty.pl. Zapoznaj się z treścią zmian Regulaminu.